Otworzyłem 12 hoteli w Polsce.
Wprowadziłem je na rynek. Przygotowałem do uruchomienia, zorganizowałem i otworzyłem wraz z właścicielami i załogą:
Obiekt Miejscowość
Hotel Mazurkas 4*
158 pokoi
Warszawa / OżM
Hotel Magellan 3*
121 pokoi
Bronisławów
/ Łódź
Hotel Moran 4*
68 pokoi
Powidz
Hotel Zawiercie 4*
63 pokoje
Zawiercie
Hotel Silver 3*
50 pokoi
Szczecin
Hotel Uniejów eco&SPA 4*
34 pokoje
Uzdrowisko
Uniejów
Hotel Centrum 3*
32 pokoje
Kwidzyn
Hotel Velvet 3*
29 pokoi
Suwałki
Pensjonat Solaris 4*
27 pokoi
Łazy
Pensjonat Hoff 4*
25 pokoi
Trzęsacz
Hotel Chmielna 2*
24 pokoje
Warszawa
Hotel Nowodworski 3*
21 pokoi
Legnica
   
Hotele, przy uruchomieniu których pomagałem w niepełnym wymiarze, z uwagi na zakres kontraktu:
Obiekt Miejscowość
Hotel Lamberton 3*
100 pokoi
Ołtarzew
Magnolia SPA
50 pokoi
Kołobrzeg
Hotel Habenda 4*
32 pokoje
Budzyń
Hotel Automobil 3*
18 pokoi
Kraków
Hotel Kortowo 3*
12 pokoi
Luboń
   
Hotele, do których zostałem 'zamówiony' po około roku funkcjonowania, by je zorganizować zgodnie z hotelarskimi regułami i 'ustawić rynkowo':
Hotel JM | Warsaw 4*
186 pokoi
Warszawa
Hotel Diva SPA 4*
182 pokoje
Kołobrzeg
Hotel Marina Club 5*
100 pokoi
Siła
Hotel Millenium 3*
90 pokoi
Bochnia
Hotel Europa 4*
68 pokoi
Starachowice
Hotel Ideal 3*
66 pokoi
Pruszków
Pałac Targon 4* Ciechocinek
Hotel Ideal 2*
33 pokoje
Świebodzin

Zmiana wybudowanego budynku
w pełnowartościowy hotel...

... nie jest taka prosta, jak się wydaje. Każdy może otworzyć obiekt hotelowy. Wielu twierdzi, że to żadna sztuka. A jednak. W rzeczywistości niewiele osób w Polsce potrafi zrobić to prawidłowo i po prostu dobrze. Tak, by obiekt od razu był taki, jak powinien w oczach klientów. Najlepiej potrafią to osoby, które już wykonywały tę pracę. I to więcej, niż raz.
Otworzyłem w Polsce 12 hoteli, kilkanaście kolejnych 'pchnąłem' na właściwe tory, po około roku ich działania - na prośbę właścicieli.

Hotel Silver, hol

Moją rolę jest -
Przygotować obiekt od strony organizacyjnej i administracyjnej. Sprawić, by jeszcze przed otwarciem wszystko szło zgodnie ze sztuką hotelarską. By wykonawcy i dostawcy wykonali swoje zadania najlepiej jak to możliwe. By właściwe co do asortymentu, jakości i ilości wyposażenie, zatowarowanie: setki drobnych elementów - znalazły się o czasie w im przeznaczonych miejscach.

Ręczniki

By stworzyć właściwe magazyny, by trafił doń właściwy towar i sprzęt. By personel uczył się swojego budynku, poznawał go pracując, schowek po schowku, pomieszczenie po pomieszczeniu. By nowi pracownicy integrowali się z hotelem przez wspólną pracę: wynosząc folie, kartony i opakowania, myjąc okna, sprzątając wszystkie pomieszczenia, rozkładając w pokojach wyposażenie, czy nawet montując drobne elementy.

Kuchnia

 

Personel, personel, personel
...

Zatowarowanie, druki, strona www, organizacja pracy, skompletowanie wyposażenia, zawarcie korzystnych umów o współpracy z portalami internetowymi, zakresy obowiązków, regulaminy, procedury - to duża i odpowiedzialna praca. Równie ważna jest znajomość szeregu przepisów ogólnych, właściwych aktów i regulacji prawnych oraz reguł hotelarskich. Czyli praktyka i doświadczenie.
A i tak to nie wszystko ...

Lamberton, recepcja

Rekrutacja, szkolenia, stworzenie zespołów -
i pierwsze zgranie pracowników - to zadanie także na czas przed otwarciem i w pierwszych tygodniach po otwarciu.
Recepcjoniści, kelnerzy, pracownicy kuchni, pokojowe, konserwatorzy, pracownicy SPA - wszyscy będą nowi. Na szeregowe stanowiska i na kierownicze. Z tego tygla należy otrzymać zmotywowany, sprawny i efektywny zespół pracowników.
To moje zadanie ...

Moran, recepcja

Wiedza hotelarska, nauka zachowań do tego praktyczna znajomość procedur i przepisów - to podstawy sukcesu w zakresie personelu. Oraz trenowanie, trenowanie, trenowanie - ćwiczenia bowiem czynią mistrza.

Uniejów, recepcja

A po pierwszych tygodniach, gdy hotel już normalnie funkcjonuje - pozostaję w kontakcie, monitorując pracę obiektu i wspomagając w niej właścicieli i menedżera. Na tyle, na ile tego potrzebują.