Dlaczego ja?

Proste zasady:

pt   Jako jeden z niewielu w hotelarstwie - występuję 'od zawsze' pod własnym nazwiskiem. Nie chowam się za zagranicznie brzmiącymi, anonimowymi nazwami. Marką jest Jacek Piasta. Tak się nazywam. Mnie to zobowiązuje, a Ty wiesz z kim rozmawiasz.
     
pt   To ja będę dla Ciebie pracował. Nie: mój pracownik - o którym nic nie wiesz, czy jak u innych - anonimowy 'zespół najlepszych hotelarzy', których prawdziwego doświadczenia zawodowego nie poznasz.

 

Kompetencje i wiedza:
Kompetencje zarządcze i praktyka pracownicza - łącznie w jednej osobie.

pt   Kompetencje zarządcze
Prowadzenie hotelu jako dyrektor daje zupełnie inne doświadczenia niż prowadzenie spółki hotelarskiej, czyli  przedsiębiorstwa jako prezes. W praktyce znam obydwie te kompetencje i odpowiedzialności. Pracowałem przez kilkanaście lat zarówno jako dyrektor jak i prezes.
     
pt   Praktyka pracownicza
Tysiące (policzone) godzin spędziłem pracując razem z pracownikami w recepcji, rezerwacji, dziale sprzedaży i marketingu. Z pokojowymi, inspektorkami, houseman'ami, portierami, konserwatorami z działów technicznych. I kelnerami oraz pracownikami kuchni.
Znam w praktyce każdy z zawodów jaki wykonuje się w hotelu, wiem co jest jego istotą i czego można a czego należy oczekiwać od pracowników na każdym stanowisku. Sam potrafię każdy zawód wykonywać na równi z pracownikami - z wyłączeniem kucharza :).

 

Hotelarstwo znam w praktyce. Na każdym etapie. Od A do Z. Pracowałem z wieloma mądrymi ludźmi, uczyłem się od najlepszych. Przeszedłem znakomitą szkołę.

Spojrzenie z kilku perspektyw:

Na co dzień, pracując zawodowo - dotykam hotelarstwa z kilku zupełnie różnych od siebie perspektyw, które wymieniam poniżej. To niezwykle cenne i ważne doświadczenie. Służących Ci wniosków, płynących z tak szerokiego spojrzenia - nie zaoferuje Ci w Polsce zbyt wiele osób.

pt   Doradca Rok-rocznie uczestniczę w kilku-, kilkunastu procesach inwestycyjnych, organizacyjnych lub reorganizacyjnych albo szkoleniowych. Jestem na bieżąco z realizacją inwestycji od A do Z. Lub pracuję nad problemami działających hoteli - różnych kategorii, wielkości i typów.
       
pt   Analityk rynku i ekspert
Instytutu Hotelarstwa
Badania i monitoring rynku, trendów, potencjału. Analizy przekrojowe i obszarowe. Spojrzenie globalne na polskie hotelarstwo, międzynarodowa perspektywa. Liczby, dane, wartości. Polskie hotelarstwo widziane z perspektywy analityka - całkowicie inna perspektywa.
       
pt   Dyrektor Hotelu Codzienne, operacyjne zarządzanie hotelem. Od strategii i celów - po nadzór nad ich realizację przez poszczególne działy i komórki hotelu. Dbałość o jakość, przychody i koszty. Stałe dążenie do wzrostu rentowności i utrzymania jak najlepszych wyników.
       
pt   Biegły Sądowy
z zakresu hotelarstwa
Sądu Okręgowego w Warszawie
Wyjątkowa perspektywa. Hotelarstwo z punktu widzenia odpowiedzialności prawnej, konsekwencji procesowych wszystkich działań i zaniechań hotelu. Bezpieczeństwo transakcji i odpowiedzialność cywilna oraz skarbowa, analogicznie jak karna. Procedury, reguły, regulaminy, umowy, zastrzeżenia, klauzule, kompetencje i odpowiedzialność.
       
pt   Redaktor i publicysta
portalu e-hotelarstwo.com
 
       
pt   Wykładowca akademicki
Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy
 

 

Moja znajomość rynku i wiedza o nim nie ogranicza się wyłącznie do obiektów dla których pracowałem.
Z usług kolejnych kilkuset obiektów hotelowych korzystałem w moich podróżach służbowych i turystycznych
po Polsce.
Dysponuję szeroką wiedzą o polskim hotelarstwie, dlatego że elementem mojej codziennej pracy jest monitoring krajowego rynku branży hotelarskiej.
Korzystałem również z usług ponad 200 różnych hoteli w Europie. Pracowałem przez kilka sezonów w Szwecji, w branży hotelarskiej, więc przez ponad 5 lat miałem okazję poznać skandynawskie podejście do hotelarstwa.
Pracując w hotelach ORBIS (Accor) i Best Western nauczyłem się, jak pracują hotele sieciowe oraz poznałem różnice we francuskim a niemieckim podejściu do przemysłu gościnności.

Ta suma doświadczeń, praktyk i sytuacji w których brałem i biorę udział - jest od razu do Państwa dyspozycji.
To duża wiedza.

• Wiem, jak to robią inni, jak to się robi gdzie indziej.
• Wiem, jak rozwiązuje się konkretne problemy w dużych a jak w małych obiektach.
• Znam organizację pracy i zadań międzynarodowych hoteli sieciowych i te same w pojedynczych hotelach w Polsce czy np. Niemczech lub Szwecji.
Moja wiedza jest dla Państwa.

 

Gdy szukasz pomocy u najlepszego lekarza-specjalisty,
czy chciałbyś by Twoim przypadkiem zajęła się pielęgniarka?
Czy oddając własny samochód do serwisu
- chciałbyś, by zajmował się nim młodziutki praktykant?
Nie. W obydwu przypadkach oczekujesz, że zajmie się Twoją sprawą fachowiec, profesjonalista i praktyk.

Zawsze tak jest, gdy chodzi o rzeczy nam bliskie, lub dla nas ważne. Oczekujemy fachowości, doświadczenia i praktyki.

Dlatego - to ja będę do Twojej dyspozycji, a nie moi współpracownicy.
To ja muszę się z Tobą spotkać, poznać sprawę i Twoje oczekiwania.
To ode mnie oczekujesz zaangażowania.
Nie od moich pracowników, czy współpracowników, a ode mnie osobiście.

Po lewo: znajduje się gotowy do pobrania mój życiorys zawodowy, pokazujący syntetycznie - co dotychczas zrobiłem, gdzie pracowałem, dla jakiego obiektu i w jakimi zajmowałem się tematami.
Nie ma w nim jedynie nic o szkoleniach personelu, ten temat znajdziesz klikając tutaj.