Uprzejmie informuję, że od 2019 roku nie prowadzę akcyjnych, kilkudniowych szkoleń pracowników obiektów hotelarskich. 'By pan przyjechał i przeszkolił nam personel: recepcjonistki, panie pokojowe i kelnerów. No i panie ze sprzedaży'.
Na rynku funkcjonuje co najmniej kilkunastu pracowników branży hotelarskiej, młodszych koleżanek i kolegów - zawsze chętnych, by szkolić pracowników innych obiektów. Mają swoje strony, mają oferty w mediach społecznościowych.
Bez problemu ich Państwo znajdziecie.
By podnieść jakość i wydajność pracy
Pytanie: Co stanowi największy koszt w prowadzonym obiekcie hotelarskim?
Odpowiedź: Wynagrodzenia, ubezpieczenia i inne świadczenia pracownicze.
Pytanie: Gdzie w przedsiębiorstwie hotelarskim tkwią największe rezerwy?
Odpowiedź: Często w pracownikach. W ich podejściu do pracy, zaangażowaniu i wydajności.
Z mojego doświadczenia wynika, że większość obiektów hotelarskich ma rezerwy w pracownikach.
Zarówno w wydajności, jak i w jakości, sprawności obsługi.
Czyli:
- Lepiej organizując pracę
- Prawidłowo układając kompetencje i zakresy obowiązków
- Szkoląc z właściwego wykonywania czynności i prac wchodzących w zakres obowiązków personelu
uzyskać można wzrost wydajności pracy oraz poprawę jakości.
Jeszcze kilka lat temu - przekładało się to na możliwość obniżenia liczby personelu. Dziś, gdy pracowników brakuje - powinno się przełożyć na wzrost wydajności, bez zniechęcania pracownika. I na podniesienie jakości obsługi a przez to zadowolenia gościa.
Nie używałem i nie używam 'gotowców'
'Nie ma dwóch identycznych obiektów, nie ma też standardowych szkoleń. Za każdym razem dostosowuję się do sytuacji i oczekiwań w hotelu. Nie polecam trenerów ogólnych, nie zatrudniam nieznanych sobie osób. Szkolę sam. Osobiście.
Wtedy mam gwarancję, że zleceniodawca otrzymuje szkolenie, z którego będzie zadowolony i on i uczestnicy.
Zawsze łączę podbudowę teoretyczną z praktyką. Ludzie muszą wiedzieć, dlaczego coś będą robili tak, a nie inaczej. Zrozumienie jest w hotelarstwie podstawą sukcesu. Bezduszność płynąca z niezrozumienia, wyklucza jakość i zaangażowanie pracownika w pracę. To sprawdzone. Zrealizowałem dziesiątki szkoleń i treningów praktycznych. W wielu obiektach wracałem na prośbę właściciela lub kierownictwa z kolejnymi szkoleniami. Robił się z tego niekiedy cały cykl .'
- że zacytuję własną wypowiedź z wywiadu dla jakiegoś czasopisma branżowego.
Nikt tak dobrze nie przeszkoli i nie nauczy - jak praktyk z doświadczeniem dydaktycznym
Przez kilkanaście lat byłem wykładowcą akademickim. Prowadziłem wykłady, ćwiczenia i konwersatoria.
Sukces szkolenia jest wtedy, gdy połączy się własną wiedzę praktyczną i doświadczenia w pracy w hotelu, ze zdiagnozowaniem sytuacji w obiekcie, oczekiwaniem zleceniodawcy i precyzyjnym dostosowaniu programu szkolenia do konkretnych potrzeb.
Trener teoretyk, lub trener ogólny - nigdy nie osiągną takich wyników, jak hotelarz praktyk z doświadczeniem dydaktycznym.
Nazwa | Kat. | Miasto |
Hotel Marina Club | 5* | Siła k/Olsztyna |
Hotel JM | Warsaw Center | 4* | Warszawa |
Hotel Uniejów SPA | 4* | Uniejów |
Hotel DIVA SPA | 4* | Kołobrzeg |
Hotel Habenda | 4* | Budzyń |
Hotel Mazurkas | 4* | Ożarów Maz. |
Hotel Piast (BW) | 4* | Kraków |
Hotel Moran SPA | 4* | Powidz |
Głęboczek Resort&SPA (PPH&R) | 4* | Wielki Głęboczek |
Hotel Anders (PPH&R) | 4* | Stare Jabłonki |
Pensjonat Villa Hoff | 4* | Trzęsacz |
Hotel Europa Business&SPA | 4* | Starachowice |
Hotel Manor House SPA | 4* | Chlewiska |
Hotel Blue Diamond | 4* | Rzeszów |
Hotel Zawiercie Business | 4* | Zawiercie |
Hotel Villa Park (PPH&R) | 4* | Ciechocinek |
Pensjonat Solaris | 4* | Łazy |
Pałac Wiejce | Skwierzyna | |
Pałac Mierzęcin | Dobiegniew | |
Pałac Targon | Ciechocinek | |
Hotel Kameleon &SPA | 3* | Żory |
Hotel Velvet | 3* | Suwałki |
Hotel Omega | 3* | Olsztyn |
Hotel Energetyk (GHA) | 3* | Ustka |
Hotel 4 Pory Roku (GHA) | 3* | Straszyn |
Hotel Dębowa Góra (GHA) | 3* | Nowe Rumunki / Płock |
Hotel Silver | 3* | Szczecin |
Hotel Lamberton | 3* | Ołtarzew / Wa-wa |
Hotel Millenium (BW) | 3* | Bochnia |
Hotel Magellan | 3* | Bronisławów |
Hotel Centrum | 3* | Kwidzyn |
Hotel Cyprus | 3* | Książenice |
Hotel Villa Garden | 3* | Bolesławiec |
Hotel Aspel | 3* | Kraków |
Hotel Kortowo | 3* | Poznań |
Hotel Ideal | 3* | Pruszków |
Hotel Metro | 3* | Kłodzko |
Hotel Nowodworski | 3* | Legnica |
Hotel Pegaz PKO | 3* | Krynica Zdrój |
Pałac Wiśniewski | 3* | Piekary Śląskie |
Hotel Apogeum | 2* | Piekary Śląski |
Hotel Ideal | 2* | Świebodzin |
Hotel Chmielna | 2* | Warszawa |
Ametyst | DW | Ciechocinek |
Ośrodek Wczasowy MD | OW | Muszyna |
Usługi Hotelowe 17 | - | Ostrów Mazowiecka |
Hotel M Club | 4* | Gudowo |
Hotel Antonińska | 3* | Leszno |
Hotel Antonińska | 4* | Boszkowo |
Willa Marianna | 2* | Lądek Zdrój |