Pomoc w trakcie trwania inwestycji

na etapie wyposażania, przygotowania do odbiorów hotelarskich

 

  

Obiekty, przy budowie których uczestniczyłem:  
Obiekt: Gdzie?
Hotel Mazurkas 4*
158 pokoi
Ożarów Maz.
/Warszawa
Hotel Magellan CKS 3*
121 pokoi
Bronisławów
/Łodź
Hotel Lamberton 3*
100 pokoi
Ołtarzew
/Warszawa
Hotel Millenium SPA 3*
90 pokoi
Bochnia
Hotel Moran SPA 4*
68 pokoi
Powidz
Hotel Europa 4*
68 pokoi
Starachowice

Hotel Zawiercie 4*
63 pokoje

Zawiercie
Hotel Silver & Gokart Center 3*
50 pokoi
Szczecin
Hotel Uniejów eco&SPA 4*
34 pokoje
Uzdrowisko
Uniejów
Hotel Centrum 3*
32 pokoje
Kwidzyn
Hotel Habenda 4*
32 pokoje
Budzyń
/ Poznań
Hotel Velvet 3*
29 pokoi
Suwałki
Pensjonat 4* Solaris
27 pokoi
Łazy
Pensjonat Villa Hoff 3*
25 pokoi
Trzęsacz
Hotel Chmielna 2*
24 pokoje
Warszawa
Hotel Nowodworski 3*
21 pokoi
Legnica
Hotel Staromiejski 3*
20 pokoi
Piotrków Tryb.
Hotel Kortowo 3*
11 pokoi
Luboń
/ Poznań
   

  

Trwa budowa,
zbliża się wyposażanie

Budowa, hotel Mazurkas

Budowanie to najprzyjemniejszy, najszybszy i ... najłatwiejszy etap tworzenia obiektu hotelarskiego. Ale już dobór wyposażenia: od drzwi i okien, poprzez materiały posadzek, rodzaje wykończenia ścian, sposoby wentylacji, rozkład instalacji niskoprądowych - wpływa na późniejsze, wieloletnie użytkowanie obiektu: przede wszystkim na ekonomikę użytkowania ale również na komfort i energooszczędność. Oraz przyjazność dla gości i klientów. Ma też znaczenie, przy ewentualnej sprzedaży budynku.

Budowa, hotel Mazurkas

A gdzie: wykładziny, meble, materace, pościel, ręczniki, stoły, krzesła, porcelana, zastawa, szkło, zasłony, firany, wyposażenie kuchni i recepcji, szatni personelu, sal konferencyjnych, magazynów?
Jak wykończyć magazyny a jak pomieszczenia techniczne? Jakie kolory i desenie i gdzie?
Co goście lubią a co ich drażni? Gdzie i jakie tabliczki, informatory, fotele i kanapy, stoliki i ławy? Jaki program komputerowy, jaki system łączności? Jakie telewizory i jakie instalacje do nich?

Hotel Ideal, Pruszków

To dobry moment, żeby zadzwonić po moją pomoc. Przyjadę, obejrzę. Przejdziemy budowę od piwnic po poddasze. Oglądając i rozmawiając. Wszelkie uwagi z takiej wizji lokalnej i analizy rzutów architektonicznych zawrę w pisemnym raporcie. Zawsze z uzasadnieniem co, jak i dlaczego. Po to, by Wasz budynek był optymalny.

Można wydać mniej
i mieć więcej lub lepiej

Wiele osób rozpoczyna budowę wierząc, że architekt lub projektant w zupełności wystarczą, by stworzyć prawidłowo zorganizowany, w pełni funkcjonalny i optymalnie wyposażony obiekt hotelowy.
Przykro mi, ale nic bardziej mylnego.
Z praktyki wielu inwestycji wiem, że architekt czy projektant - to nie to samo co hotelarz.

Wydaj mniej lub kup więcej

Bez problemu, na samo wyposażenie średniej wielkości hotelu, możecie Państwo wydać kilkaset tysięcy złotych mniej lub więcej. Szacuję, że średnio 10-15% kosztów każdej inwestycji to pieniądze zmarnotrawione, wyrzucone w błoto.
A spłacić je będzie trzeba.

Takie przeinwestowanie, nieco lekkomyślne wydawanie pieniędzy na etapie budowy i wykańczania wnętrz - mści się na samym końcu inwestycji, gdy zaczyna brakować pieniędzy na elementy potrzebne do sprawnego działania hotelu. Mści się też, bo trzeba obsługiwać zadłużenie wyższe, niż to było potrzebne, a efekt można było osiągnąć niższym kosztem.

Projektanci ...

W Polsce mamy wielu znakomitych i bardzo dobrych projektantów. Niestety zwykle nie mają oni zupełnie doświadczenia z obiektami hotelowymi. Albo mają czysto teoretyczne, lub znikome.
A za niewiedzę lub brak doświadczenia architekta, projektanta - zawsze na końcu płaci inwestor.
Kopiowanie rozwiązań z hoteli włoskich, francuskich czy innych, to popularna metoda 'projektowania wnętrz'.

'Kanapka' za 3 tys. €, sztuka?

Małe kanapy do hotelowego lobby za 3 tys. € sztuka? A 'dobrze będą wyglądały trzy'?
Efektowny kinkiet za 1.200 złotych sztuka? 'Potrzeba 14 do hotelu, w różnych miejscach'?
Krzesła do sali konferencyjnej po 270 € sztuka? Włoskie, skórzane, markowe?
Krzeseł potrzeba 80 szt.
- to nie są wymysły. To pomysły projektantów do 3* hoteli w miastach powiatowych w Polsce.
Zgroza.
Łatwo i przyjemnie wydaje się nieswoje pieniądze, na rzeczy ładne i przyjemne.
Ale nie o to chodzi w hotelu.
Rzecz w tym, by osiągnąć efekt rozsądnym kosztem, a wyposażenie służyło w hotelu lata, po kilku sezonach wyglądając 'jak nowe'.
Po prostu, trzeba wiedzieć co i jak wybierać wyposażając hotel.